티스토리 뷰

런던쌤

day16

skyground21 2024. 8. 15. 16:39
반응형
SMALL

then 그리고나서

thens he turned the fire extinguisher against me.
그리고나서 그는 소화기를 나에게로(내 쪽으로)  돌렸다.

against ~에 반대하여, 누구누구에게 불리한, 무엇을 대비하여, 방향으로

at that moment 그 순간(그때)

make a big mistake. 큰 실수를 하다.

i ducked, grabbed it. and threw it at the boys.
나는 몸을 숙이고, 그것을 잡고, 그 소년들에게 던졌다.


i like the house with the big windows.
Look at the tree with the pink flowers.

he cursed. 그는  욕을 했다.
he swore. 그가 욕을 했다.

i quickly looked arounded for another weapon.
나는 빨리 다른 무기를 찾아 주위를 둘러보았다.

look around 주위를 둘러보다.
look for 찾았다.
look aground for 무엇을 찾아 주위를 둘러보았다.

while/during
~하면서, ~하는 동안
While + 완전한 문장(주어+동사)
During + 명사
While he was falling, he dropped the fire extinguisher.
During his fall, he dropped the fire extinguisher.

Suddenly 갑자기

Let my son out. now! 내 아들을 내보내줘. 지금 당장!


there was nowhere to hide. 거기에는 숨을 곳이 없었다.

i was so relieved. 나는 정말 안심되었다.

the police told me that the boys had caused a lot of damage to several cars in the carpark.
그 경찰은 나에게 말했다. 그 소년들이 주차장에 있는 여러 대의 자동차에 큰 피해를 입혔다.

i felt like throwing up. 나는 토할 것 같았다.

you must be hungry. 너는 배고프겠다.
she must be super tired. 그녀는 정말 피곤하겠다.

for a few minutes 몇 분 동안


반응형
LIST

'런던쌤' 카테고리의 다른 글

day018  (0) 2024.08.20
day017  (0) 2024.08.19
day015  (0) 2024.08.14
day012  (0) 2024.07.18
day011  (0) 2024.07.16