티스토리 뷰

런던쌤

day018

skyground21 2024. 8. 20. 20:17
반응형
SMALL

No smiling 1부

I was flying from London to Seoul.
과거형: 나는 비행기를  타고 있었다.
미래계획(계획된/스케줄된):나는 비행기를 탈 계획이었다.


Every went wong. 모든 것이 잘못되었다.

go wrong 잘못된다.
go well 잘된다.

How did it go? 어떻게 됐어요?
It went wrong. 잘못됐어요.

There was problem after problem from the very beginning.
그것은 맨 처음부터 문제들이 계속해서 발생했다.

central London 런던 시내

Instead of ~대신
Instead of doing it today, I will do it tomorrow.
오늘 하는대신에 내일  할거야.

Instead of watching Netflix, you should study.
넷플릭스 보는 대신 당신이 공부하는 것이 좋겠다.

on time 정각에
in time 충분히 일찍
I got to the station in time. 내가 그 기차역에 충분히 일찍 도착했어요.

As soon as  하자마자

as soon as I get to the office, I will give you a call.
나는 사무실에 도착하자마자 전화 드릴게요.
as soon as I finish  work
as soon as I get up

managed to 할 수 있었다. 어려운 일을 해냈다.

Last week I manged to study English for 5 hours every day.

I got to the airport in time.
나는  제시간에(충분히 일찌) 공항에 도착했다.

a little
It got a little easier. 조금 쉬워졌어요.
It got little easier. 거의 쉬워지지 않았어요.

I have a few friends. 나는 친구가 좀 있어.
I have few friends. 나는 친구가 거의 없어.

There was a layover in Moscow.
모스크바로 경유를 했어요.

I had had so much stress on my way to Heathrow airpot.


It's going to be such a long journey. 그것은 아준 긴 여정이 될거야.
such a 아주, 매우

I decided to sleep a bit. 나는  잠을 조금 자기로 했다.

I will have ~ 있을  거야.

As i was walking 나는 걸어 갔을  때
I passed a "Departures" notice board.

I stopped dead. 나는 갑자기 완전히 멈췄다.

It should be only 8:14 now!.


should 내가 예상하고 있는 일

He should be here in 5 minutes.
그는 아마 5분안에 들어오실 거예요.

The weather should be nice on Sunday.
내 생각에는 이번 일요일에 날씨가 좋을 것 같아.

There shouldn't be too many people.
아마 사람들이 많이 없을 거야.

He should be here soon.
그가 아마 곧 돌아올거야.

It should be OK.
그것이 아마 괜찮을 거야.

As I was running, I nearly collided with several people.
내가 달리다가, 여러사람과 충돌할 뻔했어요.

I nearly~  I almost ~

I nearly got hit by a car.
나는 자동차에 치일 뻔했다.

I nearly fell over.
나는 떨어질 뻔했다.

I nearly spilled the coffee.
나는 내 커피를 흘릴 뻔 했다.




반응형
LIST

'런던쌤' 카테고리의 다른 글

day019  (0) 2024.08.21
day017  (0) 2024.08.19
day16  (0) 2024.08.15
day015  (0) 2024.08.14
day012  (0) 2024.07.18