티스토리 뷰

런던쌤

day019

skyground21 2024. 8. 21. 20:26
반응형
SMALL

No smiling 2부

I had missed my plane. 과거 완료
I missed my plane. 일반과거

현재에 과거에 일어난 일을 이야기 하고 있는데 그 보다 더 과거를 이야기 하고자 할 때 과거 완료를 사용한다.

Just use your phone to buy a new ticket.
그냥 새로운 표를 사기 위해 당신의 전화기를 사용하세요.
여기서  to는 ~위한

Just
그냥  Just do it!
~만 You need this book. 이 책이 필요해
        You just need this book. 이 책만 필요해
방금 I just arrived.
        I just got home. 나는방금집에 왔다.

finally 마침내
half an hour 30분

managed to 뭔가 쉽지 않은 일을 해냈을 때
I booked a new ticket. 나는 새 티켓을 예매했다.
I managed to book a new ticket.(쉽지 않을 걸 예상)


I just wasted so much money. 나는 방금 많은 돈을 낭비했다.


tiring(~ing) 원인

tired(~ed) 반응(결과)
I was tired.
I was confused.
He looked a bit annoyed. 그는조금 귀찮아 보였다.

I use (B) to (A). 나는 A를  하기 위해 B를 사용한다.
I used my credit card to pay for the tea. 나는 차 값을 지붏기 위해 내 신용카드를 사용했다.
I used this website to prepare for my exam.
I use this website to prepare for  my exam. 나는 시험을 준비하기 위해 이 웹사이트를 사용한다.
I use  my car to get to work. 나는 출퇴근하기위해 내 자동차를 이용한다.

transaction fee 거래 수수료

It was so confusing.
그 상황이 헷갈렸다. : 원인
I was confising.

나는 헷갈렸다.  : 반응(결과)
I was confused.

too ~ to ~
I was too tired to study. 나는 공부하는데 너무 피곤했다.
It was too late to study. 공부하는데 너무 늦은 시간이었다.
It was too cold to swim. 수영하는데 너무 추웠다.
I was too scred to move. 나는 움직이는데 너무 무서웠다.  나는  너무 무서워서 움직이지 못했다.

As soon as I lay down, I started shivering.
나는  눕자마자  나는 벌벌  떨기 시작했다.

As soon as ~하자 마자
As soon as I get home, I will call you.
As soon as my exam is over, I will call you.
As soon as I buy a new phone, I will call you.
As soon as I bought a new phone. I called you.
As soon as I board the plane, I will call you.
As soon as I boarded the plane, I called you.

I could barely sleep that night
나는 그날 밤 겨우 잠잘수 있었다.

even though 그럼에도 불구하고
I will study tonight even though I was tired.
Even though I'm tired, I'll study tonight.
나는  피곤함에 불구하고(피곤하지만) 오늘 저녁에 공부를 할거야.
Even though I'm on a diet, I'll have some cake.
나는 다이어트를  하고 있음에도 불구하고 (나는  다이어트를 하고 있지만) 나는 케이크를 먹을 거야.

Why is it that (=Why) I can't communicate with anyone here?

for many hours I just sat on the bench and watched the people (who were) passing me.
많은 시간 동안 나는  벤치에 앉아서 나를 지나가고 있는 사람들을 지켜보는 것만 했다.

I watche people (who were) going inside the shop and getting their medicine.

Wow, I can actually get things done here.
나는 여기서 실제로 할 수 있다.
get things done

It was exactly what I needed
그것은  내게 딱 필요한 것이었다.
after a long, sleepless night.
길고 잠을 못 이루는 밤을  보낸  후에

I'm not sure 나는 확신하지 못한다.(잘 모르겠다.)
if this is true for all Russians. 이것이 모든 러시아인들에게도 사실인지(적용되는지)


반응형
LIST

'런던쌤' 카테고리의 다른 글

day018  (0) 2024.08.20
day017  (0) 2024.08.19
day16  (0) 2024.08.15
day015  (0) 2024.08.14
day012  (0) 2024.07.18